Раздзелы сайта

Галоўная

Саветы псіхолага

Памятка для педагога " калі дзіця ў крызіснай сітуацыі»

1.Калі дзіця хоча пагаварыць, знайдзіце час выслухаць яго. Гэта не заўсёды лёгка зрабіць, і ўсё ж паспрабуйце. Растлумачце дзіцяці, што вы хочаце пагаварыць з ім, абярыце зручны для гэтага час.

2. Пры размове Слухайце не толькі вушамі, але і вачыма, сэрцам. Прыкладзеце ўсе намаганні, каб зразумець праблему, ўтоеную за словамі.

3. Ацэніце сур'ёзнасць намераў і пачуццяў дзіцяці. Калі ён ці яна ўжо маюць канкрэтны план самагубства, сітуацыя вастрэй, чым калі гэтыя планы расплывістыя і нявызначаны

4. Ацэніце глыбіню эмацыйнага крызісу. Падлетак можа адчуваць сур'ёзныя цяжкасці, але пры гэтым ня думаць пра самагубства. Часта чалавек, нядаўна які знаходзіўся ў стане дэпрэсіі, раптам пачынае бурную, нястомную дзейнасць. Такія паводзіны можа служыць падставай для трывогі.

5. Уважліва пастаўцеся да ўсіх, нават самым нязначным крыўдам і скаргах. Не грэбуйце нічым з сказанага. Ён ці яна могуць і не даваць волю пачуццям, хаваючы свае праблемы, але ў той жа час знаходзіцца ў стане глыбокай дэпрэсіі.

6. Ўстрымлівайцеся ад асуджэння, агрэсіўнасці, жорсткасці па адносінах да дзіцяці. Але адначасова ўстрымлівайцеся ад празмернага спачування, жалю да яго.

7. Сцвярджэнні аб тым, што крызіс ужо мінуў, не павінны ўвесці вас у зман. Часта дзіця можа адчуць палёгку пасля размовы пра самагубства, але неўзабаве зноў вернецца да тых жа думкам. Таму так важна не пакідаць яго ў адзіноце нават пасля паспяховага гутаркі. Падтрымлівайце яго і будзьце настойлівыя. Чалавеку ў стане душэўнага крызісу патрэбныя строгія сцвярджальныя ўказанні.

8. Варта прыняць пад увагу і іншыя магчымыя крыніцы дапамогі: сяброў, сям'ю, да якіх можна звярнуцца.