Раздзелы сайта

Галоўная

Аб установе

Дзяржаўная ўстанова адукацыі "Антопальскя спецыяльная школа-інтэрнат"

Рэжым працы ўстановы адукацыі: кругласутачна

Структура ўстановы адукацыі:

Кантактная інфармацыя

Тэлефоны "гарачых ліній", тэлефоны даверу і даведачных службаў

Дзяржаўная ўстанова адукацыі
«Антопальскя спецыяльная школа-інтэрнат»


Установа спецыяльнай адукацыі, у якім рэалізуюцца адукацыйная праграма спецыяльнай адукацыі на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі для асоб з інтэлектуальнай недастатковасцю, праграма выхавання і абароны правоў і законных інтарэсаў дзяцей, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы, ствараюцца ўмовы для гарманічнага развіцця і сацыялізацыі навучэнцаў.

Прадмет дзейнасці ўстановы адукацыі «Антопальская спецыяльная школа-інтэрнат»:
Рэалізацыя адукацыйнай праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі для асоб з інтэлектуальнай недастатковасцю.

Мэта дзейнасці ўстановы адукацыі «Антопальская спецыяльная школа-інтэрнат»:
Навучанне і выхаванне навучэнцаў з інтэлектуальнай недастатковасцю, карэкцыя іх фізічных і (або) псіхічных парушэнняў, стварэнне ўмоў для гарманічнага развіцця і сацыялізацыі навучэнцаў.

Выхаваўча-адукацыйная канцэпцыя ўстановы адукацыі «Антопальская спецыяльная школа-інтэрнат»:
Арганізацыя сацыяльна накіраванага адукацыйнага працэсу з мэтай аптымальнага развіцця навучэнцаў.
Стварэнне адаптыўнай карэкцыйна-развіццёвай адукацыйнага асяроддзя для асобаснага, сацыяльна-эмацыйнага развіцця навучэнцаў, фарміраванне іх жыццёвай кампетэнцыі.
Забеспячэнне адукацыйнага ўзроўню ў адпаведнасці з патрабаваннямі адукацыйных стандартаў спецыяльнай адукацыі.
Задавальненне нацыянальна-культурных запытаў дзяцей, развіццё іх здольнасцей і інтарэсаў.
Аказанне кансультацыйнай дапамогі сем'ям, якія выхоўваюць дзяцей з інтэлектуальнай недастатковасцю, уключэнне бацькоў у працэс навучання і выхавання дзіцяці.

Праца адміністрацыі і педагагічнага калектыву Антопальскай спецыяльнай школы-інтэрната накіравана на стварэнне ўмоў для ўсебаковага развіцця асобы дзяцей з асаблівасцямі псіха-фізічнага развіцця і адпаведных перадумоў для эфектыўнага прафесійнага станаўлення, фарміравання прафесійнай прыдатнасці ў даступных сферах дзейнасці. Задача школы - навучыць і выхаваць сапраўднага чалавека, чалавека-працаўніка, законапаслухмянага грамадзяніна сваёй краіны, які ўмее жыць у гэты няпросты час, распараджацца сваімі сродкамі, утрымліваць сям'ю. Якасным паказчыкам выніковасці дадзенай працы з'яўляецца паспяховае жыццеўладкаванне выпускнікоў.

Пытанне «жыццеўладкаванне» хвалюючы і складаны для ўсіх, але асабліва няпростым і цяжкім ён з'яўляецца для выпускнікоў дапаможнай школы.

Пры ажыццяўленні патранатнага суправаджэння выпускнікоў школы-інтэрната адзначана, што большасць з іх здольныя да авалодання некаторымі спецыяльнасцямі, могуць паспяхова працаваць, ладзіць свой побыт, вольны час, распараджацца заробленымі фінансавымі сродкамі. У той жа час ёсць катэгорыя выпускнікоў, якія адчуваюць істотныя цяжкасці ў працаўладкаванні, у авалоданні атрыманай спецыяльнасцю. Дадзены факт прымусіў калектыў нашай школы перагледзець свае падыходы да працы, нешта памяняць, дадаць, укараніць у практыку сваёй дзейнасці новыя ідэі.

Павышэнне патрабаванняў да якасці, прадукцыйнасці і мабільнасці працы ставяць перад педагагічным калектывам школы задачы аб неабходнасці ўдасканалення існуючай сістэмы працоўнай падрыхтоўкі нашых навучэнцаў.

У цяперашні час школе склалася свая сістэма работы па фарміраванні асобы, гатовай да жыцця ў сучасным грамадстве і прафесійнай дзейнасці.

Працоўнае навучанне ў школе-інтэрнаце арганізавана па наступных напрамках:

  • Рамонтна-будаўнічыя работы ў побыце
  • Апрацоўка тканін
  • Раслінаводства. жывёлагадоўля
  • Апрацоўка драўніны

Асноўнымі профілямі ў школе з'яўляюцца «Раслінаводства. Жывёлагадоўля »і« Рамонтна-будаўнічыя работы ў побыце ». Гэта мае сваю эканамічную абгрунтаванасць і патрэба рэгіёну ў работніках дадзенай спецыяльнасці.

Абгрунтаванасць профілю «Раслінаводства. Жывёлагадоўля »заключаецца таксама ў тым, што большасць якія навучаюцца ў школе-інтэрнаце дзяцей з сельскай мясцовасці і пасля заканчэння навучання шмат хто вернецца дадому да бацькоў у вёску. Далейшае навучанне прафесіі гароднінавода і жывёлагадоўца ажыццяўляецца ў Івацэвіцкім дзяржаўным прафесійным ліцэі сельскагаспадарчай вытворчасці.

Профіль «Рамонтна-будаўнічыя работы ў побыце» дае магчымасць навучыць школьнікаў школы-інтэрната навыкам рамонтных прац, авалодаць уменнем весці найпростыя рамонтныя і будаўнічыя работы (афарбоўка сцен, поклейка сцен шпалерамі, тынкоўка сцен іншыя віды работ).

Для арганізацыі працы профіляў школа мае адпаведную матэрыяльна-тэхнічную базу: майстэрні па апрацоўцы тканін, апрацоўцы драўніны і рамонтна-будаўнічыя работы, кабінет рамёствы «Ганчарная справа».

Фарміраванне груп адбываецца з улікам паказанняў і супрацьпаказанняў да таго ці іншага выгляду дзейнасці медыцынскіх работнікаў, індывідуальных магчымасцяў і здольнасцяў навучэнцаў, а таксама ўлічваюцца інтарэсы навучэнцаў і іх пажаданні. Адбываецца дыферэнцыраваны адбор навучэнцаў па відах працоўнага навучання.

Праца па прафесійнаму самавызначэнню ў школе-інтэрнаце вядзецца па праграме прафесійнага самавызначэння навучэнцаў 10-11 класаў. Асноўнай ідэяй гэтай праграмы з'яўляецца праца па розных адукацыйных праектах, якія нясуць практычную значнасць у жыцці выпускнікоў нашай школы.

У цяперашні час у рамках гэтай праграмы ў школе-інтэрнаце рэалізуюцца наступныя адукацыйныя праекты:

Праект «Тут працуюць нашы бацькі» накіраваны на пашырэнне і замацаванне ведаў вучняў пра асаблівасці прафесій, даступных для выпускнікоў дапаможнай школы ў адпаведнасці з іх фізіялагічнымі здольнасцямі, інтарэсамі і схільнасцямі, у рамках праекта арганізуюцца экскурсіі.

Экскурсія як форма прафарыентацыйнай работы дае магчымасць падлеткам непасрэдна азнаёміцца ​​з прафесіяй у рэальных умовах. Падчас такіх экскурсій вучні назіраюць, як працуюць бацькі, знаёмяцца з сутнасцю і арганізацыяй іх працы, працоўнай становішчам. Вельмі важна падчас экскурсій паказаць навучэнцам маральную бок працы дарослых на прадпрыемстве, звяртаць увагу на стаўленне людзей да сваёй працы, на яго матывы і калектыўны характар. У рамках рэалізацыі дадзенага праекта ў 2017 годзе вучні школы-інтэрната наведалі 5 прадпрыемстваў і арганізацый раёна.

Праект «Мы выбіраем дружбу» накіраваны на супрацоўніцтва з выкладчыкамі і студэнтамі ДУА «Абласны аграрна-вытворчы прафесійны ліцэй» г. Драгічына і Бярозаўскага ліцэя будаўнікоў з мэтай сацыяльнай адаптацыі і прафесійнай арыентацыі навучэнцаў школы-інтэрната.

Праект уяўляе сабой калектыўнае творчае справа, накіраванае на абагульненне і замацаванне асноўных этычных каштоўнасцяў, іх сьвядомы выбар і разумнае прымяненне ва ўласным жыцці. У рамках праекта выкарыстоўваюцца наступныя віды дзейнасці: экскурсіі, сумесныя заняткі на базе майстэрняў ліцэя, спартыўныя сяброўскія сустрэчы па тэнісе, шашках і баскетболе, майстар - класы па вырабе дэкаратыўных кветак, сумесныя выставы і заняткі гурткоў, выступы мастацкай самадзейнасці, сустрэчы са студэнтамі і выпускнікамі ліцэя.

Праект «Даведайся ўсё пра працоўныя прафесіях ў школе» накіраваны на абагульненне работа вучняў у прафесіях работнікаў школы. Знаёмства з умовамі працы, службовымі абавязкамі, аплатай працы работнікаў школы-інтэрната даюць магчымасць на практыцы ацаніць працу людзей, якія ствараюць для іх камфортныя ўмовы навучання і пражывання.

Намеціць жыццёвыя планы далейшага працаўладкавання дапамагае праект «Прафесія дворнікаў», які прадугледжвае падрыхтоўку вучняў да выканання абавязкаў прыбіральшчыкаў службовых і вытворчых памяшканняў. Дадзенай прафесіі навучэнцаў навучаюць на ўроках прафесійнай падрыхтоўцы ў 11 класах.

У ходзе рэалізацыі праекта абагульнены работа вучняў у прафесіі дворніка, выпушчаны часопіс «Ёсць такая прафесія дворнікаў». Праца ў рамках праекта спрыяе фармаванню паважлівага стаўлення да людзей працы і іх прафесіях.

Рэалізацыя праекту «Разам» пачалася восенню 2016 года.

Мэтай гэтага праекта з'яўляецца набыццё вучнямі працоўных уменняў і навыкаў праз уцягванне ў сумесную працоўную дзейнасць, развіццё самасвядомасці як часткі цэлага ў ланцужку працоўных адносін.

У рамках праекта выконваліся работы па рамонце матрацаў і ложкаў, адрамантаваны дзве спальні, гульнявы ​​пакой. На сённяшні дзень сіламі удзельнікаў праекта адноўлена 16 матрацаў, пашытым 2 камплекты пакрываў ў спальні.

З мэтай засваення прыёмаў і тэхнікі выраб чараў для кветак арганізавана экскурсія ў г. Кобрын і наладжана супрацоўніцтва з прадпрымальнікам Віктарам Корабавым, актывізавана праца па пераафармленні кветнікаў.

За непрацяглы час працы па праекце навучэнцы школы-інтэрната былі занятыя працай, вучыліся працаваць разам з дарослымі, набылі магчымасць больш якаснай падрыхтоўкі да самастойнага жыцця.

З траўня 2017 года стартаваў сельскагаспадарчы праект, які будзе накіраваны на навучанне навучэнцаў рацыянальнай арганізацыі працы ў галіне агародніцтва і кветкаводства.

Школа-інтэрнат мае агарод плошчай 1 га і вучэбна-вопытны ўчастак плошчай 5 сотак. Дадзены праект дасць магчымасць зрабіць таннейшым харчаванне ў сталовай, мяркуецца забяспечыць сталовую сваім лукам, бураком, морквай, капустай і бульбай на 70% ад неабходнай колькасці пры наяўнасці спрыяльных умоў надвор'я.

У ходзе рэалізацыі праекта плануецца азеляненне і кветкавае афармленне школьнай тэрыторыі і замацаваных за установай памятных месцаў аграгарадка Антопаль. За кошт прыцягнення спонсарскіх сродкаў плануецца набыць цяпліцу для вырошчвання расады.

У ходзе рэалізацыі ўсіх праектаў абагульнены работа вучняў у прафесіях. Хлопцы змаглі на практыцы ацаніць працу бацькоў, а так жа людзей, якія ствараюць для іх камфортныя ўмовы навучання і пражывання, азнаёміцца ​​з умовамі працы на вытворчасцях, намеціць свае жыццёвыя планы далейшага працаўладкавання. Экскурсіі ў службу занятасці, азнаёмілі навучэнцаў з вакансіямі ў раёне, праблемамі працаўладкавання.

Аналізуючы паспяховасць жыццеўладкавання выпускнікоў школы можна адзначыць, што праца, праведзеная ў рамках рэалізацыі праектаў мае станоўчы вынік. Працэнт паступлення і працаўладкавання за тры апошнія гады складае 96%, 4% -гэта дзеці інваліды, якія сыходзяць да бацькоў і маюць групу інваліднасці.

Досвед працы нашай школы-інтэрната па прафесійнаму самавызначэнню выхаванцаў быў прадстаўлены на 2 раённым метадычным фестывалі «спецыяльнай адукацыі: эфектыўны педагагічны вопыт» »дзе быў адзначаны дыпломам 1 ступені, ацэнены і на абласным узроўні. У красавіку 2017 года на 3 абласным фестывалі прафарыентацыйнай работы «Калейдаскоп прафесій», заключны этап якога праходзіў у г. Баранавічах на базе будаўнічага ліцэя, наша школа была ўзнагароджана дыпломамі 1 і 2 ступені па ўсіх трох намінацыях:

Лепшы куток профориетационной працы »- дыплом 1 ступені

«Лепшы прафарыентацыйны відэаролік» - дыплом 1 ступені

«Вопыт профориетационной працы" - дыплом 2 ступені.

Асновай для фарміравання агульначалавечых поглядаў, перакананняў, маральнасці, законапаслухмянасць, разумення ідэалогіі Беларускай дзяржавы ў школе-інтэрнаце з'яўляецца стварэнне пазаўрочнай выхаваўчай асяроддзя.

Валанцёрская дзейнасць - адна іх формаў прышчаплення выхаванцам школы-інтэрната маральна-маральных нормаў паводзін, асваення імі практычнага вопыту наладжвання міжасобасных адносін, фарміравання навыкаў зносін.

   Дзейнасць валанцёраў накіравана ў першую чаргу на дапамогу асабліва якія маюць вялікую патрэбу слаям насельніцтва, на добраўпарадкаванне помнікаў, месцаў пахавання воінаў, мірных жыхароў, якія загінулі ў гады Вялікай Айчыннай вайны, помнікаў архітэктуры, значных гісторыка-культурных аб'ектаў.

   Валанцёрскага руху ахоплены хлопцы з 7 па 11 клас. Кожная асобна ўзятая выхаваўчая група - гэта валанцёрскі атрад, які мае свой круг дабрачыннай дзейнасці. За кожным добраахвотніцкія атрады замацаваны пэўныя аб'екты працы.

   Дзейнасць спецыяльных валанцёрскіх атрадаў ажыццяўляецца ў асноўным праз арганізацыю акцыі «Клопат»; добраўпарадкаванне тэрыторый, пасадка кветак, афармленне газонаў каля помнікаў воінам і мірным жыхарам, якія загінулі ў час Вялікай Айчыннай вайны, праваслаўнай царквы.

У рамках праграмы "Школьная субота" вялікая ўвага надаецца дадатковай адукацыі выхаванцаў. Развіваючы творчыя здольнасці дзяцей, кожны выхавальнік школы праводзіць гуртковую працу, дзе дзеці папаўняюць свой слоўнікавы запас, развіваюць кругагляд, працуюць над карэкцыяй дробнай маторыкі рук, развіваюць эстэтычны густ, і г.д.

 У школе забяспечана 100% занятасць дзяцей у розных гуртках і секцыях.

Неад'емнай часткай шостага школьнага дня з'яўляецца спартыўная работа. Навучэнцы школы прынялі ўдзел у арганізаваных настаўнікам фізічнага выхавання місюркі І.А. турнірах па міні-футболе, баскетболе, тэнісе, дартсе, шашках. Усе навучэнцы школы прымалі ўдзел у Днях здароўя. Так у бягучым годзе на абласной спартакіядзе сярод дапаможных школ маем дыпломы 1 ступені ў кіданні мяча, бегу на 100м, другой ступені ў настольным тэнісе, і дыплом 3 ступені па лёгкай атлетыцы.

Прыярытэтам у дзейнасці ўстановы адукацыі з'яўляецца садзейнічанне пазітыўнай сацыялізацыі выхаванцаў на аснове узбагачэння іх сувязяў з соцыумам, пашырэння сацыяльных кантактаў і забеспячэння іх прадуктыўнасці. Гэтаму спрыяе актыўная экскурсійная дзейнасць. З мэтай сацыялізацыі былі праведзены экскурсіі на пошту, у Беларусбанк, лясніцтва, ватна-прядельную фабрыку, аптэку, усе крамы, якія знаходзяцца ў пасёлку, пасялковы Дом культуры, сярэднюю школу. Выхаванцы нашай школы ўдзельнічалі ў спаборніцтвах, гульнях з хлопцамі сярэдняй школы, гэта стала добрай традыцыяй і гэтак жа пакідае станоўчы вынік у развіцці асобы. Прадстаўнікі нашай школы прынялі ўдзел у навагодняй выставе дзіцячых работ у цэнтры маладзёжнай творчасці г. Брэста дзе былі адзначаны лістамі упраўлення адукацыі Брэсцкага аблвыканкама, а таксама прысутнічалі на навагоднім прадстаўленні. Штомесяц нашы дзеці наведваюць дом культуры, дзе для іх арганізуецца дыскатэка. Навучэнцы прынялі ўдзел у раённым інклюзіўным фестывалі «Разам мы зможам больш».

Вялікае месца ў шосты школьны дзень займаюць калектыўныя творчыя справы, сумесная дзейнасць навучэнцаў і педагогаў, якія з'яўляюцца своеасаблівым вынікам праводзімай работы і дазваляюць актывізаваць навучэнцаў на сумесную творчую дзейнасць. Важнае месца ў працэсе падрыхтоўкі справы адводзіцца развіццю маўленчай дзейнасці выхаванцаў, камунікацыі і культуры зносін.